Teisipäeval pärast börsipäeva lõppu tuli tulemustega lagedale maailma suurim filmide ja telesarjade voogedastaja Netflix. Läinud kvartal näitas taas, et California firma tahab vallutada maailma ning on pannud paika kindlad eesmärgid.
- Investor Toomas. Foto: Anti Veermaa
Investorid panid pärast tulemusi firma aktsia rallima, lennutades selle järelturul 16% üles. Netflix teatas ühtlasi, et nad on eesmärgiks võtnud jõuda kõigisse 200 riiki, kus eksisteerib lairiba internetiühendus, ja seda lähima kahe aasta jooksul.
“Kõik riigid peale Põhja-Korea,” kommenteeris Netflixi tegevjuht Reed Hastings. “USA seadus keelab meil seal tegutseda.”
“Me kavatseme 2017. aastast edasi teenida märkimisväärset kasumit üle maailma,” ütles Hastings. Investorid ja analüütikud on väljendanud muret firma õhukeste marginaalide, kasvavate rahvusvaheliste kahjumite ja suurenevate kulude üle. Kui 2013 maksis firma filmide ja telesarjade õiguste eest 7,3 miljardit dollarit, siis mullu paisus see juba 9,5 miljardini.
Kokku lisas Netflix neljandas kvartalis 4,33 miljonit uut klienti üle maailma. See oli selgelt parem ka firma enda 4-miljonilisest prognoosist. Kui koduturul Ühendriikides saadi 1,9 miljonit uut klienti, siis üle maailma liitus Netflixi teenusega 2,43 miljonit inimest. Firmal on Ühendriikides nüüd 39,1 miljonit ning mujal maailmas 18,3 miljonit maksvat klienti.
Hea uudisena suutis firma enda puhaskasumit ligi kahekordistada 83,4 miljoni dollarini ehk 1,35 dollarini aktsia kohta. Kuigi käive kasvas 26%, 1,48 miljardi dollarini, siis Thomson Reutersi küsitletud analüütikud ootasid 1,49 miljardi dollarilist käivet.
Paraku on Netflixil ka omajagu teetõkkeid. Käesolevaks kvartaliks ootab firma kasumina 60 senti aktsia kohta, samas kui analüütikute keskmine ootus on praegu 77 senti. Ja nagu mainitud sai, siis firma litsentsikulud tegid mullu väga suure hüppe. See võib olla kahe teraga mõõk, sest kui nad kulutavad rohkem teleõiguste omandamiseks, siis neil on ka suurem tõenäosus uusi kliente saada või vanu alles hoida.
Häda on ka Hiinasse laienemisega. Tegevjuht Hastingsi sõnul on litsenseerimine Hiinas keerukas ja kuigi Netflix uurib oma võimalusi maailma suurimal turul, on igasugune investeering tõenäoliselt tagasihoidlik.
Ning kõigele lisaks on veel need neetult tüütud konkurendid. Esiteks paljud filmide ja sarjade õigused kuuluvad kaabeltelevisiooni firmadele, kelle enda eksistentsi Netflix ohustab. Teiseks on konkurendid nagu HBO, Amazon, Hulu oluliselt aktiviseerunud.
Olen praeguseks olnud Netflixi klient peaaegu kaks aastat ning ma lihtsalt jumaldan seda teenust. Tavalist kaabeltelevisiooniteenust ma enam ei kasuta ning ma ausalt ei kujuta enam ettegi, et peaks mingit filmi vaatama reklaamipausidega või ootama nädala või kauemgi veel teatud teleseriaali ühe osa vaatamiseks. Netflixi kontseptsioon on kahtlemata televisiooni tulevik. Küsimus on vaid, kas ka Netflix ise?
Seotud lood
Olen oma elus riskikartlikkuse ja pirtsakuse tõttu käest lasknud sadu protsente tootlust.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.